ח"כ אייכלר: "אם לבניזרי היו קוראים רפול – הכל היה אחרת"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אייכלר: "אם לבניזרי היו קוראים רפול – הכל היה אחרת"

    ח"כ ישראל אייכלר קורא להקים וועדת חקירה פרלמנטרית: "אם לא היו קוראים לו בניזרי, אלא רפול, המדינה הייתה רועדת"

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ ישראל אייכלר נאם במליאת הכנסת והתייחס לפרשת עדות השקר כנגד שלמה בניזרי: "היום התכנסה וועדת חוקה לדון בעניין עד המדינה בפרשת בניזרי. מדובר בעד שהודה לפני כמה שבועות שעדותו הייתה עדות שקר ואני מצטט מדבריו: "פגעתי בשלמה בניזרי שהוא אדם חף מפשע וסתם סימנו אותו בפרקליטות". טוב עשתה וועדת החוקה שקיימה את הדיון, אבל חלילה שהעניין יתמסמס לנו מתחת הידיים. בדיונים בוועדות לפעמים מסתפקים בתגובה הרשמית של הגורם הרלוונטי, והעניין נסגר".

    לדבריו: "מדברים פה על סכנה לדמוקרטיה. מעל במה זו עמד שר המשפטים לשעבר ואמר לאנשי ש"ס, אנחנו נושיב אתכם אחד אחד בבית הסוהר. רבותיי, אם לא היו קוראים לו בניזרי, אלא מישהו מאנשי השבט הלבן, רפול למשל, המדינה הייתה רועדת. היה כאן חיסול ממוקד, ואסור שאנחנו נשתוק על כך. זוהי סכנה לדמוקרטיה".

    בהמשך דבריו תקף את מוסד החיסולים של עדי המדינה: "אני רוצה לצטט מה שאמרה היום המשנה לפרקליטות המדינה שהייתה תובעת באותה פרשה: "משה סלע הוא אדם שיש לו נטייה מוכחת למעשי מניפולציה". אז אם ככה, למה קיבלתם את עדותו? היא ממשיכה ומודה: "הוא היה העד המרכזי… עד מדינה הוא לא טלית שכולה תכלת, הוא לא צדיק וישר. אנחנו לוקחים עבריין, אחרת הוא לא היה יכול להפוך לעד מדינה".

    "כאן בדיוק טמון העוקץ. למה אתם מאמינים לו? התורה הקדושה אסרה על עדות כזו של הנוגע בדבר. אין לך שוחד גדול מזה. לוקחים אדם שחירותו עומדת להישלל ממנו ומציעים לו חופש וכסף תמורת הפללה של מישהו אחר. איזה מין היגיון יש בזה. פרשת בניזרי – שנאלץ לפרוש בעקבות אותה עדות – היא הוכחה שעדי מדינה הם אבסורד גדול. נכון, יש מקרים של סכנת חיים לציבור, כמו במקרים של כנופיות פשע, שם אין ברירה וחייבים להשתמש בעדי מדינה. גם שם יש סיכוי להאשים חף מפשע, אבל ההכרח לא יגונה. אבל כשמדובר בחיסולים פוליטיים, הסכנה לדמוקרטיה היא פי כמה מהרווח המפוקפק מהאמון שנותנים לעד שכזה."

    בהמשך הביע תמיהה על דבריו של נציג המשטרה בוועדת החוקה: "אמר היום נציג המשטרה בדיון "עד 2018 הממוצע הוא 17 הסכמים לשנה מתוך אלפי תיקים". אבל השאלה היא כמה תיקים כבר מגיעים לבית המשפט, וכמה מתוכם בנויים על עדי מדינה. כאן זה כבר מספר גדול יחסית."

    בסיום דבריו קרא להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית שתחבן את תוקפו של מוסד עדי המדינה: "מלבד מקרים של סכנת חיים, אסור להשתמש במוסד עד המדינה. היה כאן חיסול של שר בממשלה ואסור לשתוק על כך. אני דורש להקים וועדת חקירה פרלמנטרית על התופעה של עדי מדינה כדרך לחיסולים פוליטיים"



    0 תגובות